Digital me scenario: Federico is also nearer term. It offers an alternative mode of use of personalised ambience.
The emphasis is on play and social interaction rather than ‘efficiency’. Lead markets for
AmI
may emerge first amongst ‘alternative or youth cultures.’ The changes in behaviour relate
mainly to the willingness to reveal (or disguise) personality on-line. Price could be a barrier
to a break through to a mass market.
Cenário de Eu Digital (Eu-D): Federico também está um prazo mais próximo. Ele oferece um modo alternativo de uso do ambiente personalizado. A ênfase está no jogo e na interação social, e não na "eficiência". Os mercados líderes para a
AmI podem surgir primeiro entre "culturas alternativas ou juvenis". As mudanças de comportamento estão relacionadas principalmente à vontade de revelar (ou disfarçar) a personalidade on-line. O preço pode ser uma barreira a uma ruptura para um mercado de massa.
Keywords:
commons in price,
ambient intelligence,
shared interests,
scenarios
Palavras-chave:
interesses comuns
ISTAG. Scenarios for Ambient Intelligence in 2010. EC - Community Research - IST 2001. Available from <
https://www.researchgate.net/publication/262007900_Scenarios_for_ambient_intelligence_in_2010 >. access on 5 December 2019.
This table shows the four areas of
ilanet virtual infrasctructure and its correspondence to ambient intelligence scenarios. / Esta tabela mostra as quatro áreas da infra-estrutura virtual da
ilanet e sua correspondência com os cenários de inteligência do ambiente.
--
GregorioIvanoff - 18 Dec 2019
to top