Keywords:
effective political agency,
cohesive governance,
action in technologies,
behavior in risks,
norms in action,
embedded autonomy, Pascale MOLINIER,
Jacques Christophe DEJOURS,
Sigmar MALVEZZI, Margaret ARCHER,
Michel FOUCAULT,
Hannah ARENDT,
Bruno MAGGI
Português:
liberdade em autonomia
Autonomy. Available from <
http://www.hannaharendtcenter.org/?tag=autonomy >. access on 19 January 2015.
CARVALHO, José Sérgio. A liberdade educa ou a educação liberta? Uma crítica das pedagogias da autonomia à luz do pensamento de Hannah Arendt. Educ. Pesqui., São Paulo , v. 36, n. 3, Dec. 2010 . Available from <
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1517-97022010000300013&lng=en&nrm=iso >. access on 19 Jan. 2015.
http://dx.doi.org/10.1590/S1517-97022010000300013.
CESAR, Maria Rita de Assis; DUARTE, André. Hannah Arendt: pensar a crise da educação no mundo contemporâneo. Educ. Pesqui., São Paulo , v. 36, n. 3, Dec. 2010 . Available from <
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1517-97022010000300012&lng=en&nrm=iso >. access on 19 Jan. 2015.
http://dx.doi.org/10.1590/S1517-97022010000300012.
Margaret Archer. Available from <
http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Archer >. Português: <
http://translate.google.com/translate?hl=pt-BR&sl=en&tl=pt&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FMargaret_Archer >. access on 19 January 2015.
OLIVEIRA, Nuno. Entre Cila e Caríbdis: O realismo social de Margaret Archer. Sociologia, Problemas e Práticas, Oeiras , n. 65, jan. 2011 . Disponível em <
http://www.scielo.gpeari.mctes.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0873-65292011000100006&lng=pt&nrm=iso >. acessos em 19 jan. 2015.
YANAY, N., The Social Construction of Autonomy: A Motivational Model Social Behavior and Personality,
Society for Personality Research (Inc.), 22(3), 209-226, 1994.
--
GregorioIvanoff - 20 Apr 2019
to top