"[...] norm crystallization refers to how much variance exists [...]; translated from the theoretical back to the actual norm, it shows how much agreement exists between group members about the approval for a given amount of behavior. It may be that some members believe the norm more central to group functioning than others. A group norm like how many cups of coffee first years should drink would probably have low crystallization, since a lot of individuals have varying beliefs about the appropriate amount of caffeine to imbibe; in contrast, the norm of not plagiarizing another student's work would likely have high crystallization, as people uniformly agree on the behavior's unacceptability". Showing the overall group norm, the Return Potential Model does not indicate the crystallization. Another Return Potential Model, however, that plotted individual data points alongside the cumulative norm, could demonstrate the variance and allow us to deduce crystallization (Wikipedia, 2014).
"[...] [A] cristalização [...] se refere à quantidade de variância existente [em] uma norma; traduzida do [contexto] teórico de volta para a norma real, [a cristalização] mostra quanta concordância existe entre os membros do grupo sobre a aprovação de uma determinada quantidade de comportamento. Pode ser que alguns membros acreditem que a norma seja mais central para o funcionamento do grupo do que outros. Uma norma de grupo como quantas xícaras de café os [ingressantes de] primeiros anos devem beber provavelmente têm baixa cristalização, uma vez que muitos indivíduos têm crenças variáveis sobre a quantidade apropriada de cafeína para beber; em contrapartida, a norma de não plagiar o trabalho de outro estudante provavelmente teria alta cristalização, considerando que as pessoas concordam uniformemente sobre a inaceitabilidade do comportamento". Mostrando a norma geral do grupo, o modelo de potencial de retorno não indica a cristalização. Outro modelo de potencial de retorno, no entanto, que indique pontos de dados individuais ao lado da norma cumulativa, poderia demonstrar a variância e nos permite deduzir a cristalização (Wikipedia, 2014).
Keywords:
identity construction in player types,
identity construction in school,
information leaks in education,
conflict in moral values,
segmented assimilation in norms, behavior amount in approval, agreement in group members,
high-risk schools, hostile-environment harassment,
learning in schools,
action in technologies,
social norms, hostility expressions,
norm crystallization,
confidence management,
conflicted object,
social cognition, aggressive behavior, group members,
group feelings,
enginethics,
transparency,
behavior,
approval,
Katalyst,
INFP
Palavras-chave:
educação em padrões sociais,
escolas em normas sociais,
concepção ergonômica do trabalho,
desenvolvimento institucional sustentável,
congruência em educação,
tecnologias em estruturação,
risco político,
transparência
Brazil:
brazilian economy
Lighted Schoolhouse at Daniel E. Morgan Elementary School Pilot Program Evaluation Prepared for: Strong Families=Successful Children Vision Council Prepared by: Kathryn W. Hexter Sanda Kaufman, Ph.D. Mittie Olion Chandler, Ph.D. Naomi Sikes-Gilbert Erin Aleman Maxine Goodman Levin College of Urban Affairs 1717 Euclid Avenue Cleveland, Ohio 44115
http://urban.csuohio.edu/. Available from <
https://www.researchgate.net/publication/264871744_Strong_FamiliesSuccessful_Children_Vision_Council_Prepared_by >. access on 11 November 2014.
MOLINIER, Pascale. O trabalho e a psique: Uma introdução à psicodinâmica do trabalho. Brasilia: Paralelo 15, 2013.
Norm (social). Available from <
http://en.wikipedia.org/wiki/Norm_%28social%29 >. access on 18 October 2014.
WAYTZ, Adam; DUNGAN, James; YOUNG, Liane. The Whistle-Blower’s Quandary. Sunday Review, The Opinion Pages, Gray Matter, The New York Times, August 2, 2013. Available from <
http://www.nytimes.com/2013/08/04/opinion/sunday/the-whistle-blowers-quandary.html >. Português: <
http://translate.google.com.br/translate?hl=pt-BR&sl=en&tl=pt&u=http%3A%2F%2Fwww.nytimes.com%2F2013%2F08%2F04%2Fopinion%2Fsunday%2Fthe-whistle-blowers-quandary.html >. access on 2 January 2014.
http://scholar.google.com.br/scholar?q=norms+%22in+action%22+technologies+%22segmented+assimilation%22+%22high-risk%22+groups+schools&btnG=&hl=pt-BR&as_sdt=0%2C5
http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=orientation+individual+norms+%22in+action%22&btnG=Pesquisar
Number of topics:
17
Number of topics:
3
Number of topics:
13
Number of topics:
45
http://pipl.com/directory/tags/Norms
--
GregorioIvanoff - 19 Oct 2014
to top