ILAnet


Keywords: hierarchical forms of interaction within games and non-game domains of experience, distinct points of view on the world, minimal adult supervision of peer group activities, ways of being in the world, diasporic communities undergoing rapid change, massively multiplayer online game, culturally-discouraged subject positions, low socio-economic status, player types in identity, player types in business, player types in games, conflicting affective stances, online multiplayer communities, relatively autonomous arena, socially insecure groups, deprived social backgrounds, imagined transgressional possibilities, informal school settings, socio-cultural learning, role-playing games, value in sustainability, conflict in behavior, point of value, technologies of power, repertoires of selves, instigator of desire, sensitivity training, social interactions, norm crystallization, political consciousness, linguistic exchanges, linguistic behavior, political power, intent participation, cognitive development, clandestine explorations, moral ambiguity, ethical valences, moral tensions, clandestine interaction, ambivalent stances, agency theory, open microworlds, life worlds, peer interaction, changing identities, identity system, group feelings, interactional frames, play frames, online institution, online practices, moral status, language crossing, ‘bad subjects’, micro-communities, reflexivity, prohibitions, communities, heteroglossia, Kohlberg's moral stages, Jane McGonigal, Twitter


Palavras-chave: desenvolvimento em linguagem, prática em ação, rotas em educação, congruência em educação, diagnóstico de oralidade, consciência fonológica, inconsciência fonológica (BARROS, 2011), microcomunidades


Brazil: diáspora brasileira, primavera brasileira, brasfobia (BUARQUE, 2013)


Português: construção de identidade em tipos de jogadores / http://translate.google.com.br/translate?hl=pt-BR&sl=en&tl=pt&u=http%3A%2F%2Fwww.ilanet.com.br%2Fcgi-local%2Fportal%2Fbin%2Fview%2FIlanet%2FIdentityConstructionInPlayerTypes


English: http://translate.google.com.br/translate?hl=pt-BR&sl=pt&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.ilanet.com.br%2Fcgi-local%2Fportal%2Fbin%2Fview%2FIlanet%2FIdentityConstructionInPlayerTypes


#FutureOf. Available from < http://blog.slideshare.net/2013/10/15/the-future-what-businesses-need-to-know/ >. access on 16 october 2013.

BARROS, Rubem. A oralidade que faz escrever: Professor Claudemir Belintane: jogos da tradição oral, como adivinhas e trava-línguas, são o melhor caminho para introduzir a criança à escrita. Entrevista, Setembro 2011. Disponível em < http://revistaeducacao.uol.com.br/textos/146/artigo234592-1.asp >. Acesso em 13 out. 2013.

BUARQUE, Daniel. Fim do visto de turista aumentaria fuga de brasileiros para os EUA, diz autora, 13 out. 2013. Disponível em < http://noticias.uol.com.br/internacional/ultimas-noticias/2013/10/13/fim-do-visto-de-turista-aumentaria-fuga-de-brasileiros-para-os-eua-diz-autora.htm >. Acesso em 13 out. 2013.

Design Week promove circuitos de design ligados ao cotidiano de Paris, 6 set. 2013. Disponível em < http://mulher.uol.com.br/casa-e-decoracao/album/2013/09/06/maison-et-objet-edicao-setembro-2013.htm?imagem=6#fotoNav=6 > e < http://mulher.uol.com.br/casa-e-decoracao/noticias/redacao/2013/09/06/design-week-promove-circuitos-de-design-ligados-ao-cotidiano-de-paris.htm >. Acesso em 13 out. 2013.

GARCÍA-SÁNCHEZ, Inmaculada M. Serious Games: Code-Switching and Gendered Identities in Moroccan Immigrant Girls’ Pretend Play. International Pragmatics Association, Pragmatics 20:4.523-555 (2010). Available from < http://elanguage.net/journals/pragmatics/article/download/2838/2818 >. access on 16 October 2013.

GUTIÉRREZ, Priscilla Shannon. In Search of Bedrock: Organizing for Success With Diverse Needs Children in the Classroom. Journal of Latinos and Education. Vol. 1, Iss. 1, 2002. Available from < http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/S1532771XJLE0101_5 >. access on 22 February 2013.

MARSIGLIA, Ivan. O país do autoengano: Para psicanalista, recentes erupções de violência no Rio de Janeiro mostram que, sob a fachada do ufanismo desenvolvimentista, o Brasil esconde as velhas mazelas de sua modernização imperfeita, 06 de abril de 2013. Disponívem em < http://www.estadao.com.br/noticias/suplementos,o-pais-do-autoengano,1017818,0.htm >. Acesso em 2 nov. 2013.

ORRICO, Alexandre. Barbárie nos games on-line tem solução, diz pesquisador. São Paulo, 20 mai. 2013. Disponível em < http://www1.folha.uol.com.br/tec/2013/05/1280749-barbarie-nos-games-on-line-tem-solucao-diz-pesquisador.shtml >. Acesso em 21 jul. 2013.

ORRICO, Alexandre. Brasileiros ganham fama ruim praticando assaltos e arrastões em jogos on-line. São Paulo, 20 mai. 2013. Disponível em < http://www1.folha.uol.com.br/tec/2013/05/1280744-brasileiros-ganham-fama-ruim-praticando-assalto-e-arrastao-em-jogos-on-line.shtml >. Acesso em 20 jul. 2013.


http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=identity+construction+player+types&btnG=Pesquisar


Number of topics: 39


Express

Number of topics: 2


Ágora

Number of topics: 11


Persona

Number of topics: 10


Community


Efficiency / Eficiência   Community / Comunidade
  Twitter Pipl
  Annual report / Balanço anual  
  Research social networks / Redes sociais de pesquisa Wikipedia
Personality / Individualidade   Sociability / Sociabilidade

-- GregorioIvanoff - 09 Oct 2013

Revision: r1.39 - 19 Jan 2022 - 12:04 - GregorioIvanoff
Direitos de cópia © 1999-2024 pelos autores que contribuem. Todo material dessa plataforma de colaboração é propriedade dos autores que contribuem.
Ideias, solicitações, problemas relacionados a Ilanet? Dê sua opinião
Copyright © 1999-2024 by the contributing authors. All material on this collaboration platform is the property of the contributing authors.
Ideas, requests, problems regarding Ilanet? Send feedback