Skip to topic | Skip to bottom
Home
Agora
Agora.StanfordUniversityr1.8 - 08 May 2018 - 13:44 - GregorioIvanoff

Start of topic | Skip to actions

Ágora


The Carnegie Foundation has engaged expert community college faculty, academic researchers, curriculum designers and community college students in creating networked communities focused on the high leverage problem of improving the success rates of developmental math students. These Carnegie Networked Improvement Communities (NICs) have developed and launched two new mathematics pathways that provide an alternative to the current community college developmental mathematics sequence. The Statway™ is designed to take developmental math students to and through transferable college statistics in one year. The Quantway™ provides an alternate and accelerated pathway with an innovative quantitative literacy focus in which students use mathematical skills and quantitative and algebraic reasoning to make sense of the world around them.


A Fundação Carnegie tem empenhado o corpo docente da comunidade de especialistas da faculdade, pesquisadores acadêmicos, designers de currículo e estudantes universitários da comunidade na criação de comunidades em rede voltadas para o problema de alta alavancagem de melhorar as taxas de sucesso dos estudantes de desenvolvimento de matemática. Estas Comunidades de Melhoria em Rede Carnegie (NICs) desenvolveram e lançaram duas novas vias de matemática que fornecem uma alternativa para a sequência atual de desenvolvimento de matemática da comunidade da faculdade. O Statway™ é projetado para levar estudantes de desenvolvimento de matemática para e através de estatísticas transferíveis da faculdade em um ano. O Quantway™ fornece uma via alternativa e acelerada com foco de alfabetização quantitativo inovador em que os alunos usam habilidades matemáticas e raciocínio quantitativo e algébrico para dar sentido ao mundo ao seu redor.


In addition, both Pathways include an intensive student engagement component called Productive Persistence. Productive Persistence is the tenacity and good strategies students need to be academically successful. To help more students successfully complete the math pathways, we want them to both persist in their studying and attendance (tenacity) and to do so efficiently and effectively (good strategies). These Productive Persistence supports include fostering productive mindsets, along with developing the skills needed for academic success.


Além disso, ambas as Vias incluem um componente intensivo de acoplamento do estudante chamado Persistência Produtiva. Persistência Produtiva é a tenacidade e as boas estratégias que os alunos precisam para ser academicamente bem sucedidos. Para ajudar mais alunos a concluir com êxito os caminhos de matemática, nós queremos que eles, ambos, persistam em seus estudos e acompanhamento (tenacidade), e, façam isso com eficiência e eficácia (boas estratégias). Estes apoios de Persistência Produtiva incluem promover espíritos produtivas, juntamente com o desenvolvimento das competências necessárias para o sucesso acadêmico.


Lastly, in an effort to learn by doing and continuously improve outcomes, the Carnegie Foundation and The Statway™ and Quantway™ Networked Improvement Communities are engaged in mapping and implementing the tenets, tools, and methods of improvement research found in healthcare and industry to develop a science of performance improvement in education. In an effort to establish a “third way” to think of education research, beyond translational academic research and the practitioner knowledge found in communities of practice. The proposed “third way” partakes of each of these traditions and brings to bear an emerging science of improvement research to work on high leverage problems of practice in ways that produces knowledge that drives improvement -- ultimately at system-wide scale (Reich, 2012).


Por último, em um esforço para aprender fazendo e continuamente melhorar os resultados, a Fundação Carnegie e as Comunidades Melhoria em Rede Statway™ e Quantway™ estão envolvidos em mapeamento e implementação dos princípios, ferramentas e métodos de pesquisa de melhoria encontrados na área da saúde e da indústria para desenvolver uma ciência da melhoria de desempenho na educação. Em um esforço para estabelecer uma "terceira via" para pensar em pesquisa em educação, além da pesquisa acadêmica de translação e conhecimento praticante encontrados em comunidades de prática. A "terceira via" propostas participa de cada uma dessas tradições e traz para suportar uma ciência emergente de pesquisas de melhoramento para trabalhar em problemas de alavancagem de prática de maneiras que produz conhecimento que impulsiona a melhoria - em última análise, à escala de todo o sistema (Reich, 2012).


Keywords: mathematics in communities, mathematics faculty, quantitative literacy, health improvement, translation exercises


Project Manager Certification: Master new skills and earn a Stanford credential. Available from < http://scpd.stanford.edu/ppc/project-management-certificate >. access on 10 June 2016.

Reich, Rob. [interestingjobs] Post-Baccalaureate Fellow at the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, Jun 26 2012. Available from < https://mailman.stanford.edu/pipermail/interestingjobs/2012-June/000023.html >. access on 2 April 2016.


https://scholar.google.com.br/scholar?hl=pt-BR&q=%22quantitative+literacy%22+%22in+Stanford%22&btnG=&lr=


http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=orientation+social+human+%22Stanford+University%22&btnG=Pesquisar


Number of topics: 15


Persona

Number of topics: 1


ILAnet

Number of topics: 15


Express

Number of topics: 1


Pipl

http://pipl.com/directory/tags/Stanford%20University

-- GregorioIvanoff - 26 Mar 2016
to top


Direitos de cópia © 1999-2019 pelos autores que contribuem. Todo material dessa plataforma de colaboração é propriedade dos autores que contribuem.
Ideias, solicitações, problemas relacionados a Ilanet? Dê sua opinião
Copyright © 1999-2019 by the contributing authors. All material on this collaboration platform is the property of the contributing authors.
Ideas, requests, problems regarding Ilanet? Send feedback