Political goals: "The purpose should be, among other objectives related to algorithms, to achieve social equality so that no person shall be denied opportunities or benefits for reasons unrelated to ability and, in the fulfillment of that goal, to correct the conditions of disadvantage experienced by women, forest peoples, persons with disabilities and members of visible minorities by giving effect to the principle that equity means more than treating persons in the same way but also requires special measures and the accommodation of differences" (adapted from Employment equity (Canada), Wikipedia, 2015). | Objetivos políticos: "O propósito deveria ser, entre outros objetivos relacionados com algoritmos, alcançar a igualdade social para que a ninguém seja negada oportunidades ou benefícios por razões não relacionadas à capacidade e, no cumprimento dessa meta, corrigir as condições de desvantagem experimentadas por mulheres, povos da floresta, pessoas com deficiência e membros de minorias visíveis, dando efeito ao princípio de que equidade significa mais do que tratar pessoas da mesma forma, mas também requer medidas especiais e a acomodação de diferenças" (adaptado de Equidade no emprego (Canadá), Wikipedia, 2015). |
"[...] there are three fundamental categories of computational behaviors in a software system: a) Computational operations for variable manipulations, b) Timing operations for event manipulation, and c) Space operations for memory manipulation [...]" (Wang, 2008). | "[...] existem três categorias fundamentais de comportamentos computacionais em um sistema de software: a) Operações computacionais para manipulação de variáveis, b) Operações de tempo para manipulação de eventos, e, c) Operações espaciais para manipulação de memória [...]" (Wang, 2008). |
Diversity in artifical intelligence, Bot personality: "[...] programmers give female voices to virtual assistants because both men and women prefer to hear those voices. 'But this perpetuates the idea that being an assistant is a feminine function, so when we interact with those systems, we reinforce this prejudice'" (Ito, 2017) | Diversidade em inteligência artificial, Personalidade de robô: "[...] os programadores dão vozes femininas aos assistentes virtuais porque tanto homens quanto mulheres preferem ouvir essas vozes. 'Mas isso perpetua a ideia de que ser assistente é uma função feminina. Então, quando interagimos com esses sistemas, reforçamos esse preconceito'" (Ito, 2017) |
Language in algorithm, Behaviors of concurrent systems, Logical reasoning, Model-based designs, Failure of education, Formal methods, Programming | Linguagem em algoritmo, Comportamentos de sistemas concorrentes, Raciocínio lógico, Esquemas baseados em modelos, Falha de educação, Métodos formais, Programação |
Keywords:
states in policy diversity,
conflict in behavior,
future of work,
simplicity
Português:
resultados em ação
Claims in practice education 2019 /
Educação Reivindicações em prática 2019:
Risks in linkages /
Riscos em vínculos.
First edition: March - June,
Second edition: August - November /
Primeira edição: março - junho,
Segunda edição: agosto - novembro. Education enacted from the
production platform indicated in
2019 Scorecard / Educação concretizada a partir da
plataforma de produção indicada em
pontos 2019, 26 December / dez. 2018. Available from / Disponível em <
http://www.ilanet.com.br/cgi-local/portal/bin/view/Ilanet/ClaimsInPracticeEducation?skin=print.pattern >. access on / Acesso em 26 December / dez. 2018.
Ivanoff, Gregorio Bittar; De Oliveira, Marcos Raul.
Abordagens sociais em segurança de software. Grupo de Estudos em Modelagem de Software, Encontro GEMS 286, 18 abr. 2017. Disponível em <
https://www.facebook.com/events/711390282375374 >. Acesso em 15 mai. 2019.
GEMS Grupo de Estudos em Modelagem de Software | Pesquisa de ambientes de aprendizagem para a Computação. Disponível em <
http://blog.pucsp.br/gems/ >. Acesso em 9 abr. 2017.
HEETER, Carrie; MAGERKO, Brian; MEDLER, Ben; FITZGERALD, Joe. Game Design and the Challenge-Avoiding Impression Manager Player Type, July 12, 2008. Available from <
http://adam.cc.gatech.edu/wp-content/uploads/2010/07/challenge-avoider-meaningfulplay.pdf >. access on 21 July 2013.
MACE, Michael. Google logic: why Google does the things it does the way it does: Puzzled about why Google closes successful products such as Reader while backing others such as self-driving cars? A former Apple and Palm executive explains. Available from <
http://www.guardian.co.uk/technology/2013/jul/09/google-android-reader-why >. access on 20 July 2013.
OREMUS, Will. Who Controls Your Facebook Feed. A small team of engineers in Menlo Park. A panel of anonymous power users around the world. And, increasingly, you. Available from <
http://www.slate.com/articles/technology/cover_story/2016/01/how_facebook_s_news_feed_algorithm_works.single.html >. access on 22 January 2016.
Simplicity is the goal. Available from <
http://www.lessonsoffailure.com/tag/knuth/ >. access on 23 May 2019.
Somers, James. The Coming Software Apocalypse: A small group of programmers wants to change how we code—before catastrophe strikes, Sep 26, 2017. Available from <
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/09/saving-the-world-from-code/540393/ >. access on 26 April 2019.
Temporal logic of actions. Available from <
https://en.wikipedia.org/wiki/Temporal_logic_of_actions >. access on 23 May 2019.
Updating governance / Governança que atualiza:
Global Challenge /
Desafio global. Remodelling Global Cooperation:
Claims in practice 2017 / Remodelando a Cooperação Global:
Reivindicações em prática 2017. Forming a coalition of people to develop a competition entry. / Formando uma coalizão de pessoas para desenvolver uma entrada de competição, 21 September / set. 2017. Available from / Disponível em <
http://www.ilanet.com.br/cgi-local/portal/bin/view/Ilanet/UpdatingGovernance?skin=print.pattern >. access on / Acesso em 21 September / set. 2017.
Viholainen, Antti. Incoherence of a concept image and erroneous conclusions in the case of differentiability. Department of Mathematics and Statistics, University of Jyväskylä (Finland). The Montana Mathematics Enthusiast, ISSN 1551-3440, Vol. 5, nos.2&3, pp.231-248 2008 ©Montana Council of Teachers of Mathematics & Information Age Publishing. Available from <
http://scholarworks.umt.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1124&context=tme >. access on 17 June 2016.
Who pays for science? Available from <
https://undsci.berkeley.edu/article/who_pays >. access on 20 May 2019.
YANAY, N., The Social Construction of Autonomy: A Motivational Model Social Behavior and Personality,
Society for Personality Research (Inc.), 22(3), 209-226, 1994.
--
GregorioIvanoff - 20 Oct 2018
to top