Skip to topic | Skip to bottom
Home
Agora
Agora.MarketInMathematicsr1.36 - 16 Jan 2018 - 16:29 - GregorioIvanoff

Start of topic | Skip to actions

Ágora


Research on market [or society] behavior in which strategies (monitoring, screening, signalling, tracking etc.) exhibit the benefit of mathematical knowledge / Pesquisa sobre o comportamento do mercado [ou da sociedade] em que as estratégias (monitoração, triagem, sinalização, rastreamento etc.) exibem o benefício do conhecimento matemático.


Considering that developing countries seek to increase opening to global business, it is expected a major change in their approach and development to business education standards. Developing countries will be interested in correcting flaws and improving their education systems. Unique advantages of particular experiences will also be leveraged. The demand for greater participation in global business will force countries to demonstrate still more advances in formal knowledge of mathematics and other correlated disciplines. The demand for increasing formal knowledge in mathematics aiming greater participation in global business is the main objective of this research.


Considerando-se que os países em desenvolvimento procuram aumentar a abertura para negócios globais, é esperada uma grande mudança na sua abordagem e desenvolvimento para padrões de educação de negócios. Os países em desenvolvimento estarão interessados em corrigir falhas e melhorar seus sistemas de ensino. Vantagens únicas de experiências particulares também serão alavancadas. A demanda por maior participação nos negócios globais vai forçar os países a demonstrar ainda mais avanços no conhecimento formal de matemática e outras disciplinas correlatas. A demanda para aumentar o conhecimento formal em matemática, visando uma maior participação nos negócios globais, é o principal objetivo desta pesquisa.


Section I


Strategies characterization (monitoring, screening, signalling, tracking etc.) and respondent's profile / Caracterização de estratégias (monitoração, triagem, sinalização, rastreamento etc.) e do perfil do respondente


Section II


Characteristic of the phenomenon to be investigated: practices, organization (actions and interactions) and stakeholders in strategies (monitoring, screening, signalling, tracking etc.) since before college till working positions [in market / in society] / Característica do fenômeno a ser investigado: práticas, organização (ações e interações) e partes interessadas em estratégias (monitoração, triagem, sinalização, rastreamento etc.) desde antes da faculdade até as posições de trabalho [no mercado / na sociedade]


Section III


Outcomes of studied phenomenon: Outcomes of strategies (monitoring, screening, signalling, tracking etc.) in college and [in market / in society] / Resultados do fenômeno pesquisado: Resultados de estratégias (monitoração, triagem, sinalização, rastreamento etc.) na faculdade e [no mercado / na sociedade]


Monitoring. Observe and check the progress or quality of (something) over a period of time; keep under systematic review / Observar e verificar o progresso ou a qualidade de (algo) ao longo de um período de tempo; manter sob revisão sistemática.

Screening. The evaluation or investigation of something as part of a methodical survey, to assess suitability for a particular role or purpose / Avaliação ou investigação de algo como parte de uma pesquisa metódica, para avaliar a adequação para um papel ou finalidade específica.

Signalling. Transmit information or instructions by means of a gesture, action, or sound / Transmitir informações ou instruções por meio de um gesto, ação ou som.

Tracking. The practice of putting schoolchildren or students in groups of the same age and ability to be taught together / A prática de colocar crianças em idade escolar ou estudantes em grupos da mesma idade e a capacidade de ser ensinado em conjunto.


Keywords: educating change in evidence, mathematics commons in consulting, mathematics commons in business, psychology of mathematics education, mathematics development strategy, higher order thinking, creative corporate accounting, social network analysis, decision-making practices, interaction in mathematics, enactment in mathematics, enactment in society, accreditation in language, meaning in contradiction, viability in strategies, school in language, mathematics in labor, mathematics in placement, strategy in organization, education in management, governance in signals, economics services, financial economics, consulting services, different interests, curriculum offering, abstract meaning, social division, change enactment, risk management, screening game, game theory, flavour profile, organizational ethnography, adverse selection, small decisions, financial objects, business education, free market, screening, tracking, asymmetry, governance, Joseph Stiglitz


Palavras-chave: psicologia da educação matemática, sinalização, questionário


Brazil: Brazil in business education, Brazil in economics


Outcomes: Japan in education


Adverse selection. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Adverse_selection >. access on 20 May 2016.

BRITO, Márcia Regina Ferreira de. Psicologia da educação matemática: um ponto de vista. Educ. rev. [online]. 2011, n.se1 [cited 2016-05-20], pp.29-45. Available from: < http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602011000400003&lng=en&nrm=iso >. ISSN 0104-4060. http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602011000400003.

Commodity money. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Commodity_money >. access on 20 May 2016.

Gideon Kunda. Available from < http://handels.gu.se/english/about-the-School/visiting-professor-programme/former-visiting-professors/gideon__kunda >. access on 21 May 2016.

Gresham's law. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Gresham%27s_law >. access on 20 May 2016.

Information asymmetry. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Information_asymmetry >. access on 20 May 2016.

Instituto Nacional de Matemática Pura e Aplicada. Disponível em < http://www.impa.br/opencms/pt/ >. Acesso em 20 mai. 2016.

Joseph Stiglitz. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stiglitz >. access on 20 May 2016.

Mathematical economics. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_economics >. access on 17 June 2016.

Rigged. Manage or conduct (something) fraudulently so as to produce a result or situation that is advantageous to a particular person. Available from < https://translate.google.com.br/?hl=pt-BR#en/pt/rigged >. access on 20 May 2016.

Screening game. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Screening_game >. access on 20 May 2016.

Signaling game. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/Signaling_game >. access on 20 May 2016.

The Market for Lemons. Available from < https://en.wikipedia.org/wiki/The_Market_for_Lemons >. access on 20 May 2016.


http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=orientation+social+human+market+%22in+mathematics%22&btnG=Pesquisar


Number of topics: 41


Persona

Number of topics: 0


ILAnet

Number of topics: 2


Express

Number of topics: 0


Pipl

http://pipl.com/directory/tags/Mathematics

-- GregorioIvanoff - 18 May 2016
to top


You are here: Agora > MarketInMathematics

to top

Direitos de cópia © 1999-2018 pelos autores que contribuem. Todo material dessa plataforma de colaboração é propriedade dos autores que contribuem.
Ideias, solicitações, problemas relacionados a Ilanet? Dê sua opinião
Copyright © 1999-2018 by the contributing authors. All material on this collaboration platform is the property of the contributing authors.
Ideas, requests, problems regarding Ilanet? Send feedback